Rekonesans z pierwszym odwiertem

Mogę powiedzieć, że nareszcie. Nareszcie ruszyło do przodu. Naukowcy przyjechali i popatrzyli, a co najważniejsze dali blado zielone światło. Choć przypuszczam, że w ich odczuciu jest to kolor żółty. Potrzebowałam tego światełka nadziei i to bardzo. Tak bardzo, że po tym spotkaniu byłam tak nakręcona adrenaliną, że miałam problemy ze snem :). Przyjechali fantastyczni ludzie, może i mocno sceptycznie nastawieni, ale to świetni fachowcy, i jeszcze na dodatek bardzo mili. Mam nadzieję, że nawet jeśli z bagienkiem nie wyjdzie, to zyskam nowych dobrych znajomych.

A właśnie jeśli chodzi o słowo bagienko, to jednak jest to torfowisko! Czyli nie muszę zmieniać tytułu bloga :) To jest proszę Państwa torfowisko trzcinowe, które kształtowało się około 200 000 lat, bagatela! A wcześniej najprawdopodobniej było tutaj krystalicznie czyste jezioro! Nie przypuszczałam, że tyle można się dowiedzieć robiąc odwierty na głębokość prawie trzech metrów i przyglądając się wyciąganej ziemi.

Torfowisko jest, ale jak się okazuje mocno zdegradowane i nie ma tutaj typowo torfowiskowej roślinności. Jednak znajdują się tutaj naturalnie występujące (rzadko podobno!) grąd olsowo-porzeczkowy oraz zarośla kosaćcowe. Kosaćce bardzo dorodne. Porzeczki może trochę mniej atrakcyjne niż te sprzedawane w szkółkach, ale bardzo smaczne :)

Czekam teraz na wstępne omówienie tego co widzieli i dotykali. A potem zobaczymy, co dalej. Na pewno jeśli mieliby przyjechać jeszcze raz to muszę postarać się o dofinansowanie. Rozumiem, że jako wariatka mogę o pieniądzach nie myśleć, ale postronni ludzie mają na nie baczenie. Bo w końcu jaki mają interes w tym, żeby pomóc mi zrealizować moje pragnienia. No chyba, że im pranie mózgu zrobię albo chociaż zarażę swoją pasją :) Szczęśliwe trafiłam na ludzi, którzy pomogą mi ociupinkę na starcie i w razie co rzucą okiem na moje próby klecenia jakiegoś wniosku o dofinansowanie.

Skomentuj

